開講年度
開講学部等
2025
大学院人間社会科学研究科(修士課程)
開講学期
曜日時限
授業形態
AL(アクティブ・ラーニング)ポイント
前期
未定
10.0
時間割番号
科目名[英文名]
使用言語
単位数
2101000227
Seminar ⅠA
英語
2
担当教員(責任)[ローマ字表記]
メディア授業
馬田 哲次[UMADA Tetsuji]
ー
担当教員[ローマ字表記]
馬田 哲次 [UMADA Tetsuji]
特定科目区分
対象学生
対象年次
ディプロマ・ポリシーに関わる項目
カリキュラムマップ(授業科目とDPとの対応関係はこちらから閲覧できます)
メディア授業
×
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。
メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
授業の目的と概要
Students get some advice on their research.
授業の到達目標
To understand how to read papers
To understand how to make an analytical framework
To understand best method for Students' master's paper
授業計画
【全体】
Students make a presentation on his/her research.
After presentation, we discuss the topics.
項目
内容
授業時間外学習
備考
第1回
introduction
Overview of the course
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第2回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第3回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第4回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第5回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第6回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第7回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第8回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第9回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第10回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第11回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第12回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第13回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第14回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research and preparation for the presentation (more than two hours)
第15回
Presentation & discussion
Presentation & discussion on the research
Reading a book or a paper regarding research
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注
・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。
・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。
【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
A: --% B: 50% C: --% D: 50%
成績評価法
Presentation and discussion 100%
教科書にかかわる情報
備考
参考書にかかわる情報
備考
I will introduce References during class as appropriate.
メッセージ
Study hard.
キーワード
Analytical framework, Literature review, Methodology,
持続可能な開発目標(SDGs)
(貧困)あらゆる場所のあらゆる形態の貧困を終わらせる。
(飢餓)飢餓を終わらせ、食料安全保障及び栄養改善を実現し、持続可能な農業を促進する。
(保健)あらゆる年齢のすべての人々の健康的な生活を確保し、福祉を促進する。
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。
(ジェンダー)ジェンダー平等を達成し、すべての女性及び女児の能力強化を行う。
(経済成長と雇用)包摂的かつ持続可能な経済成長及びすべての人々の完全かつ生産的な雇用と働きがいのある人間らしい雇用(ディーセント・ワーク)を促進する。
関連科目
Seminar IA, IIA, IIB
履修条件
連絡先
umada@yamaguchi-u.ac.jp
オフィスアワー
If you have any questions, please ask me in the class or give me email.
ページの先頭へ