タイトル

開講年度 開講学部等
2025 大学院創成科学研究科(博士前期)
開講学期 曜日時限 授業形態 AL(アクティブ・ラーニング)ポイント
通年集中 集中   10.0
時間割番号 科目名[英文名] 使用言語 単位数
3273180011 Soil Chemistry and Biochemistry[Soil Chemistry and Biochemistry] 英語 2
担当教員(責任)[ローマ字表記] メディア授業
柳 由貴子[YANAGI Yukiko]
担当教員[ローマ字表記]
柳 由貴子 [YANAGI Yukiko]
特定科目区分   対象学生   対象年次 1~2
ディプロマ・ポリシーに関わる項目 カリキュラムマップ(授業科目とDPとの対応関係はこちらから閲覧できます)
授業の目的と概要
Read passages from textbooks on the fields of soil chemistry and biochemistry that are closely related to your research topic, prepare a summary document, and explain the contents in a short time.
授業の到達目標
Understand the content of soil chemistry and soil biochemistry.
授業計画
【全体】
This class has three parts:
1) reading the selected section in textbook
2) making document and modifying it
3) preparing, listening and making presentation

the detail is shown in table below.
項目 内容 授業時間外学習 備考
第1回 About textbooks explaining flow of this class and content of the textbooks select the section (About 4 hours)
第2回 reading the selected section after reading the section, discuss with others on unclear parts reading the selected section in textbook (About 4 hours)
第3回 reading the selected section after reading the section, discuss with others on unclear parts reading the selected section in textbook (About 4 hours)
第4回 reading the selected section after reading the section, discuss with others on unclear parts reading the selected section in textbook (About 4 hours)
第5回 reading the selected section after reading the section, discuss with others on unclear parts reading the selected section in textbook (About 4 hours)
第6回 documentation making the draft of document and show it other to discuss documentation (About 4 hours)
第7回 documentation revising the document and show it other to discuss documentation (About 4 hours)
第8回 documentation revising the document and show it other to discuss documentation (About 4 hours)
第9回 presentation listen to the presentation by others or him/herself investment on unclear things in others' presentation (About 4 hours)
第10回 presentation listen to the presentation by others or him/herself investment on unclear things in others' presentation (About 4 hours)
第11回 presentation listen to the presentation by others or him/herself investment on unclear things in others' presentation (About 4 hours)
第12回 presentation listen to the presentation by others or him/herself investment on unclear things in others' presentation (About 4 hours)
第13回 presentation listen to the presentation by others or him/herself investment on unclear things in others' presentation (About 4 hours)
第14回 presentation listen to the presentation by others or him/herself investment on unclear things in others' presentation (About 4 hours)
第15回 re-consider how to modify own document and presentation discuss how to modify own document and presentation among students and teacher consider the issues in own document and presentation (About 4 hours)
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注
・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。
・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。
【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
A: 30% B: 30% C: 10% D: 30%
成績評価法
レポート30%、授業への積極性40%、プレゼンテーション30%
教科書にかかわる情報
教科書 書名 Soil Microbiology, Ecology and Biochemistry: Edition 4 ISBN 9780128229415
著者名 Eldor Paul 出版社 Academic Press 出版年 2014
備考
参考書にかかわる情報
備考
Not applicable
メッセージ
キーワード
Soil science, Soil chemistry, Soil biochemistry
持続可能な開発目標(SDGs)

  • 飢餓をゼロに
  • 気候変動に具体的な対策を
  • Life on land
(飢餓)飢餓を終わらせ、食料安全保障及び栄養改善を実現し、持続可能な農業を促進する。
(気候変動)気候変動及びその影響を軽減するための緊急対策を講じる。
(陸上資源)陸域生態系の保護、回復、持続可能な利用の推進、持続可能な森林の経営、砂漠化への対処、ならびに土地の劣化の阻止・回復及び生物多様性の損失を阻止する。
関連科目
履修条件
連絡先
Yukiko Yanagi

email yyanagi@yamaguchi-u.ac.jp
オフィスアワー
Please send a e-mail before you visit.

ページの先頭へ