|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
The students will learn as follows: 1) the methods to safely perform experiments; 2) the experiments in inorganic and analytical chemistry (main training); 3) the experimental procedures and theories.
|
|
|
|
|
|
|
The students will be able to participate, enthusiastically. They will be able to understand the basic items for studying applied chemistry, and master basic experimental techniques. They will be able to correctly and safely use measuring containers and other equipment for experiments such as analytical balances, pH meters, and spectrophotometers. They will be able to provide ingenuity when considering experimental methods and results, and they must logically analyze and discuss results. They will be able to write scientific essays.
|
|
|
|
After the instruction to safely perform experiments, the 10 types of experiments will be alternatively performed every week. The group of 9 or 10 persons will be separated into for the training.
|
|
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: 10% B: --% C: 90% D: --%
|
|
|
|
|
|
most important subjects in the Department of Applied Chemistry. Study the experiment content in advance and work actively. If you sufficiently prepare, you will be able to, easily, work on the experiment, and it will be easier to analyze the results and write reports.
|
|
|
|
|
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。 |
(水・衛生)すべての人々の水と衛生の利用可能性と持続可能な管理を確保する。 |
(エネルギー)すべての人々の、安価かつ信頼できる持続可能な近代的エネルギーへのアクセスを確保する。 |
|
|
Applied Chemistry Experiments II, III, IV Analytical Chemistry Inorganic Chemistry I, II Instrumental Analysis I, II
|
|
|
|
|
When the students would like to ask about experiments and reports, they can directly ask the teacher of individual experiments.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|