|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
Learn about molecular biology and genetic engineering. Study about structure and function of gene and application of genetic engineering. If you can think about gene and DNA, you can apply the knowledge of gene to health, food, medicine, environment, and earth.
|
|
|
|
|
|
|
Understand the genetics of living organisms and acquire basic knowledge of gene structure and function. Think about living organisms from the perspective of genes. Become scientifically interested in living things. Explain genetic engineering in everyday life.
|
|
|
|
Review of genetics and gene structure and function. Study DNA engineering. Apply the knowledge to understand genes, diseases and biotechnology.
|
|
|
|
第1回
|
Mendel genetics
|
Basics of genetics
|
第2回
|
Genetics and gene
|
How we are produced from parents
|
第3回
|
Where is gene
|
Genes and phenotypes
|
第4回
|
Structure of DNA
|
Amazing structure of DNA
|
第5回
|
Replication of DNA
|
Amazing structure of DNA
|
第6回
|
Diseases and gene
|
Think diseases
|
第7回
|
Expression of gene
|
Transcription and translation produces protein from DNA
|
第8回
|
Regulation of transcription
|
How gene expression is regulated
|
第9回
|
Techniques for DNA manipulation
|
Methods for DNA
|
第10回
|
PCR
|
Polymerase Chain Reaction
|
第11回
|
Presentation
|
Presentation
|
第12回
|
Genetic engineering
|
Genetic engineering
|
第13回
|
Genome
|
Genome is DNA sequence of life
|
第14回
|
Cancer and virus and gene
|
Understand cancer and virus from gene
|
第16回
|
Final exam
|
Final exam
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: 10% B: --% C: 5% D: 10%
|
|
Quiz 10%, Report 10%, Final exam 80%
|
|
|
|
|
|
|
Understand gene and DNA for your future life
|
|
|
|
DNA, gene, genetic engineering, molecular biology
|
|
|
|
(飢餓)飢餓を終わらせ、食料安全保障及び栄養改善を実現し、持続可能な農業を促進する。 |
(保健)あらゆる年齢のすべての人々の健康的な生活を確保し、福祉を促進する。 |
(水・衛生)すべての人々の水と衛生の利用可能性と持続可能な管理を確保する。 |
(エネルギー)すべての人々の、安価かつ信頼できる持続可能な近代的エネルギーへのアクセスを確保する。 |
(インフラ、産業化、イノベーション)強靱(レジリエント)なインフラ構築、包摂的かつ持続可能な産業化の促進及びイノベーションの推進を図る。 |
(実施手段)持続可能な開発のための実施手段を強化し、グローバル・パートナーシップを活性化する。 |
|
|
Biological Chemistry I, Biological Chemistry II, Microbiology
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|