|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
Learn how to handle and diagnose highly pathogenic microorganisms comprehensively, e.g. viruses, bacteria, and parasites.
|
|
|
|
|
|
|
Acquire the advanced expertise required to diagnosis and investigation into the ecology, pathogenic mechanisms, detection and infection prevention methods of highly pathogenic micro-organisms.
|
|
|
|
5days intensive training.
|
|
|
|
第1回
|
Investigation of infected animals I
|
Animal experiments (injection, medication)
|
第2回
|
Investigation of infected animals II
|
Animal experiments (symptom, pathology)
|
第3回
|
Methods of collection I
|
Methods of collection (Dissection)
|
第4回
|
Methods of collection II
|
Methods of collection (from tissue)
|
第5回
|
Methods of collection III
|
Methods of collection (from field)
|
第6回
|
Treatment and preparation of samples I
|
Treatment and preparation of samples (treatment in BSL2)
|
第7回
|
Treatment and preparation of samples II
|
Treatment and preparation of samples (Fixation and stain)
|
第8回
|
Treatment and preparation of samples II
|
Treatment and preparation of samples (stock and management)
|
第9回
|
Diagnosis from samples I
|
Diagnosis from samples (Antibody detection)
|
第10回
|
Diagnosis from samples II
|
Diagnosis from samples (Antigen detection)
|
第11回
|
Diagnosis from samples III
|
Diagnosis from samples (Detection by genetically)
|
第12回
|
Isolation from samples I
|
Isolation from samples (sample treatment)
|
第13回
|
Isolation from samples II
|
Isolation from samples (method for isolation)
|
第14回
|
Isolation from samples III
|
Isolation from samples (investigation of cell line)
|
第15回
|
Discussion
|
Discussion
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: 10% B: 10% C: 70% D: 10%
|
|
Report 20% and attitude for practice 80%
|
|
|
|
|
|
備考
It is recommended that students review microbiology, parasitology, infectious diseases, animal hygiene, poultry diseases, and what they have learned in these practical training courses.
|
|
|
|
|
備考
We will use original textbook
|
|
|
|
Presentation will be done by both Japanese and English
|
|
|
|
|
(保健)あらゆる年齢のすべての人々の健康的な生活を確保し、福祉を促進する。 |
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。 |
(ジェンダー)ジェンダー平等を達成し、すべての女性及び女児の能力強化を行う。 |
(不平等)各国内及び各国間の不平等を是正する。 |
|
|
|
|
a-takano@yamaguchi-u.ac.jp
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|