|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
After being assigned to each laboratory, students concentrate on research in their respective fields under the guidance of each faculty member, acquire basic attitudes toward research, and acquire specialized knowledge. Research results will be submitted as a graduation thesis in the 6th year and presented at the graduation thesis presentation.
|
|
|
|
Learn research methodologies, experimental techniques, literature search methods, how to summarize papers, presentation methods, etc. in the life sciences.
|
|
|
|
知識・理解の観点
|
You understand and have mastered the basics required to proceed with research.
|
思考・判断の観点
|
You are able to think logically.
|
関心・意欲の観点
|
You have a desire for research and are able to independently search for literature and plan and execute experiments.
|
態度の観点
|
You are able to conduct research independently and proactively?
|
技能・表現の観点
|
You have acquired basic research skills. Also, you are able to logically summarize and present your research content.
|
|
|
|
After being assigned to each laboratory in the fourth year, students conduct experiments according to their research themes under the guidance of their main and sub-supervisors. In the 6th year, students compile and present their research results as a graduation thesis.
|
|
|
|
第1回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第2回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第3回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第4回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第5回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第6回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第7回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第8回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第9回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第10回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第11回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第12回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第13回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第14回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
第15回
|
Graduation thesis/research
|
Research in the field of public health
|
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【あり】
|
【あり】
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ①A〜Fのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】 【E:振り返り】、【F:宿題】 ②【多】、【中】、【少】は授業時間内におけるALが占める時間の割合を指しています。 【多】:授業時間の50%超、【中】:授業時間の15%〜50%、【少】:授業時間の15%未満。「振り返り」と「宿題」については該当する場合に【あり】と表示されます。
|
|
|
Focusing on attendance at the laboratory, research attitude, and research motivation, we will comprehensively evaluate the degree of understanding of the research content and the technical ability and judgment when proceeding with the research. The ability to understand and summarize research will also be evaluated. In the 6th year, a graduation thesis presentation is held, where students present their content, have a question and answer session, and are evaluated by the veterinary department faculty. However, credit recognition will be done by the main supervisor.
|
|
| 知識・理解 | 思考・判断 | 関心・意欲 | 態度 | 技能・表現 | その他 | 評価割合(%) | JABEE収集資料 |
定期試験(中間・期末試験)
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
小テスト・授業内レポート
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
宿題・授業外レポート
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
授業態度・授業への参加度
|
◎
|
◎
|
◎
|
◎
|
◎
|
---
|
50%
|
---
|
受講者の発表(プレゼン)・授業内での制作作品
|
◎
|
◎
|
◎
|
◎
|
◎
|
---
|
50%
|
---
|
演習
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
出席
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
その他
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
|
|
|
|
|
|
|
|
備考
Your supervisor will introduce you if necessary.
|
|
|
|
|
Veterinary medicine, graduation thesis
|
|
|
|
(保健)あらゆる年齢のすべての人々の健康的な生活を確保し、福祉を促進する。 |
(水・衛生)すべての人々の水と衛生の利用可能性と持続可能な管理を確保する。 |
(陸上資源)陸域生態系の保護、回復、持続可能な利用の推進、持続可能な森林の経営、砂漠化への対処、ならびに土地の劣化の阻止・回復及び生物多様性の損失を阻止する。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|