開講年度
開講学部等
2025
国際総合科学部
開講学期
曜日時限
授業形態
AL(アクティブ・ラーニング)ポイント
前期後半
木5~6
10.0
時間割番号
科目名[英文名]
使用言語
単位数
1091011107
Pre-Intermediate English Reading[Pre-Intermediate English Reading]
英語
1
担当教員(責任)[ローマ字表記]
メディア授業
SORENSEN、 ARIEL KEITH[SORENSEN、 ARIEL KEITH]
ー
担当教員[ローマ字表記]
SORENSEN、 ARIEL KEITH [SORENSEN、 ARIEL KEITH]
特定科目区分
対象学生
対象年次
1~
ディプロマ・ポリシーに関わる項目
カリキュラムマップ(授業科目とDPとの対応関係はこちらから閲覧できます)
メディア授業
×
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。
メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
授業の目的と概要
This is a level 2 course. Students in this course are expected to have a TOEIC (L&R) score between 600 and 700.
1) Students will read many different types of English writing as models for their own writing.
2) Useful reading skills and strategies will be reviewed and practiced.
3) Key grammar points will be reviewed and practiced.
4) Students will increase their vocabulary on a variety of topics.
5) Students will learn and use new study techniques.
6) Students will also practice some speaking and listening by discussing their writing in pairs and small groups.
授業の到達目標
Students will read a variety of styles, genres and formats, and through this process, they will develop reading speed, vocabulary and processing accuracy.
授業計画
【全体】
Students will complete various reading assignments for homework and discuss what they have read as well as why they read it and its importance to their groups.
項目
内容
授業時間外学習
備考
第1回
Course Introduction.
Week 1 Readings, introduction to reading homework.
Reading activities and discussion
Read the Week 1 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第2回
Week 2 Homework reading discussion.
Week 2 classroom reading and discussion.
Personal goals setting.
Reading activities and discussion
Read the Week 2 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第3回
Week 3 Homework reading discussion.
Week 3 classroom reading and discussion.
Reading activities and discussion
Read the Week 3 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第4回
Week 4 Homework reading discussion.
Week 4 classroom reading and discussion.
Reading activities and discussion
Read the Week 4 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第5回
Week 5 Homework reading discussion.
Midterm Reading Exam.
Week 5 classroom reading and discussion.
Reading activities and discussion
Reading exam
Read the Week 5 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第6回
Week 6 Homework reading discussion.
Week 6 classroom reading and discussion.
Reading activities and discussion
Read the Week 6 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第7回
Week 7 Homework reading discussion.
Week 7 classroom reading and discussion.
Reading activities and discussion
Read the Week 7 readings from the MOODLE. Read the homework readings.
(4 hours)
第8回
Final Exam
Final Reading Exam
None
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注
・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。
・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。
【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
A: 20% B: --% C: 50% D: 30%
成績評価法
Your final score is based on the following:
group work in class 20%
homework 50%
Exams 30%
教科書にかかわる情報
教科書
書名
ISBN
著者名
出版社
Compass Publishing
出版年
2022
備考
There is no textbook for this course. Reading assignments will be provided on the MOODLE each week.
参考書にかかわる情報
備考
メッセージ
キーワード
Reading, TOEIC, IELTS
持続可能な開発目標(SDGs)
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。
(実施手段)持続可能な開発のための実施手段を強化し、グローバル・パートナーシップを活性化する。
関連科目
履修条件
連絡先
sorensen@yamaguchi-u.ac.jp
オフィスアワー
By appointment
ページの先頭へ