タイトル

開講年度 開講学部等
2025 国際総合科学部
開講学期 曜日時限 授業形態 AL(アクティブ・ラーニング)ポイント
前期前半 木1~2   10.0
時間割番号 科目名[英文名] 使用言語 単位数
1091011112 TOEIC(L&R600+)Ⅱ[TOEIC(L&R600+)Ⅱ] 英語 1
担当教員(責任)[ローマ字表記] メディア授業
SORENSEN、 ARIEL KEITH[SORENSEN、 ARIEL KEITH]
担当教員[ローマ字表記]
SORENSEN、 ARIEL KEITH [SORENSEN、 ARIEL KEITH]
特定科目区分   対象学生   対象年次 1~
ディプロマ・ポリシーに関わる項目 カリキュラムマップ(授業科目とDPとの対応関係はこちらから閲覧できます)
授業の目的と概要
This course is designed as a continuation of TOEIC(L&R600+)I, with the target score of 600.
In addition to Listening and Reading exercises, we will do speaking and writing exercises to help with the S/W portions of the TOEIC SLRW exam.
Homework will be mainly on the online modules
授業の到達目標
Students will learn about the TOEIC LR exam, and how to study for it.
In this course we will focus on study skills, and the listening portion of the TOEIC exam.
授業計画
【全体】
Each week we will cover another section of the TOEIC L/R exam, do practice quizzes and work on personal goals and pacing.
We will also work in groups to help each other find their strengths and weaknesses and practice using the target language.
項目 内容 授業時間外学習 備考
第1回 Orientation
Unit 8: First half
Discussion
Photographs
Practice TOEIC quiz Part 1
Group discussions of terms
Online Profile
(4 hours)
第2回 Unit 8: Second half
Discussion
Review
Practice TOEIC quiz Part 1
Group discussions
Online modules
(4 hours)
第3回 Unit 9: First half
Discussion
Questions with Incomplete Answers
Practice TOEIC quiz Part 2
Group discussions
Online modules
(4 hours)
第4回 Unit 9: Second half
Discussion
Review
Practice TOEIC quiz Part 2
Group discussions
Online modules
(4 hours)
第5回 Unit 10: First half
Discussion
Expressing opinions
Practice TOEIC quiz Part 3
Group discussions
Online modules
(4 hours)
第6回 Unit 10: Second half
Discussion
TOEIC quiz
Expressing opinions
Practice TOEIC quiz Part 4
Group discussions
Online modules
(4 hours)
第7回 Unit 11: First half
Discussion
TOEIC quiz
Practice TOEIC quiz Part 4
Group discussions
Online modules
(4 hours)
第8回 Final Comprehensive Exam Final Reading Exam None
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注
・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。
・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。
【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
A: 20% B: --% C: 45% D: 35%
成績評価法
Your final score is based on the following:
group work in class 20%
homework 45%
Exams 35%
教科書にかかわる情報
教科書 書名 Tactics for the TOEICR Test, Reading and Listening Test, Introductory Course Student's Book ISBN 9780194529761
著者名 Grant Trew 出版社 Oxford University Press 出版年 2013
備考
Tactics for the TOEIC Test will be used in all 4 TOEIC L/R 600 and 700 courses.
In this course we will use units 5-7.
In TOEIC (L/R 600+) I, units 1-4 are used.
In TOEIC (L/R 600+) III, units 8-11 will be used.
In TOEIC (L/R 600+) IV, units 12-14 will be used.
In TOEIC 700+ Courses this textbook will be used for review
参考書にかかわる情報
備考
メッセージ
Make sure to get your own textbook.
This textbook is used in all TOEIC L/R 600 and 700 courses.
We will do online modules, which requires your own, new book.
キーワード
TOEIC, Listening, Study habits
持続可能な開発目標(SDGs)

  • 質の高い教育をみんなに
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。
関連科目
TOEIC (L&R 600+) I, II, III, IV
TOEIC 3 & 4
履修条件
連絡先
sorensen@yamaguchi-u.ac.jp
オフィスアワー
By appointment

ページの先頭へ