|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
The workings of macroeconomic policy are complex. In this lecture, the main focus is on theoretical considerations about the effects of monetary policy. You will be trained to be able to explain yourself about the process of production decisions and their effects.
|
|
|
|
|
|
|
As a postgraduate student, your goal is to be able to properly consider theoretical considerations. The goal will have been achieved if you can view economic phenomena not as phenomena as they are, but as objects of theoretical reflection.
|
|
|
|
Basics of monetary theory Basics of monetary theory Role of central banks Theoretical considerations of monetary policy Financial crisis and financial regulation
|
|
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: --% B: --% C: --% D: --%
|
|
Comprehensive judgment will be made on the presentation during lectures and the positive attitude towards participation in discussions.
|
|
|
|
|
|
備考
Lecture materials are distributed online via the study support system under 'Class support' → 'Docs'.
|
|
|
|
|
Depending on the spread of the new coronavirus infection, it may not be possible to run lectures and evaluate grades according to the syllabus. If there are any changes, we will notify you as soon as possible via the Study Support System so that you do not miss anything.
|
|
|
|
money,monetary economics,economics,theory,monetary policy,Finance,Banking
|
|
|
|
(貧困)あらゆる場所のあらゆる形態の貧困を終わらせる。 |
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。 |
(経済成長と雇用)包摂的かつ持続可能な経済成長及びすべての人々の完全かつ生産的な雇用と働きがいのある人間らしい雇用(ディーセント・ワーク)を促進する。 |
(不平等)各国内及び各国間の不平等を是正する。 |
(持続可能な生産と消費)持続可能な生産消費形態を確保する。 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|