タイトル

開講年度 開講学部等
2024 大学院創成科学研究科(博士前期)
開講学期 曜日時限 授業区分 AL(アクティブ・ラーニング)ポイント YFL育成プログラム
通年集中(秋) 集中   11.9  
時間割番号 科目名[英文名] 使用言語 単位数
3263310035 化学系ゼミナールⅠ[Seminar on Chemistry I] 日本語 2
担当教員(責任)[ローマ字表記] メディア授業
西形 孝司[NISHIKATA Takashi]
担当教員[ローマ字表記]
西形 孝司 [NISHIKATA Takashi]
区分   対象学生 秋入学者用 対象年次 1~
ディプロマ・ポリシーに関わる項目 カリキュラムマップ(授業科目とDPとの対応関係はこちらから閲覧できます)
開設科目名(英訳)
Seminar on Chemistry I
概要
You should take part in the seminors held in your laboratory and get a better understanding through review of papers, discussion, and meetings. You should complete in your 1st year.
一般目標
You should get speciallized knowledge, analytical methods, research planning ability, and commnication skills.
授業の到達目標
知識・理解の観点
You should have speciallized knowledge necessary to accomplish master thesis.
思考・判断の観点
You should get analytical methods, research planning ability.
技能・表現の観点
You should have communication skills necessary to accomplish master thesis
授業計画
【全体】
You should take part in the seminors held in your laboratory and get a better understanding through review of papers, discussion, and meetings. You should complete in your 1st year.
項目 内容 授業外指示 授業記録
A B C D E F
第1回 Seminar in own laboratory

Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research.
【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第2回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research.
【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第3回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第4回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research.
【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第5回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第6回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第7回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第8回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第9回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第10回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第11回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第12回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第13回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第14回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
第15回 Seminar in own laboratory Participation in the seminar, presentation related with the own research etc. and discussion on the presentation of members in laboratory. Put together and arrange the results from daily own research. 【中】(授業時間の15%〜50%) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【多】(授業時間の50%超) 【あり】 -----
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 
①A〜Fのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。
【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
【E:振り返り】、【F:宿題】
②【多】、【中】、【少】は授業時間内におけるALが占める時間の割合を指しています。
【多】:授業時間の50%超、【中】:授業時間の15%〜50%、【少】:授業時間の15%未満。「振り返り」と「宿題」については該当する場合に【あり】と表示されます。
成績評価法
【全体】
Your accomplishment in your laboratory will be converted to the score of this subject.
【観点別】
知識・理解思考・判断関心・意欲態度技能・表現その他評価割合(%)JABEE収集資料
定期試験(中間・期末試験) --- --- --- --- --- --- --- ---
小テスト・授業内レポート --- --- --- --- --- --- --- ---
宿題・授業外レポート --- --- --- --- --- --- --- ---
授業態度・授業への参加度 --- --- --- 50% ---
受講者の発表(プレゼン)・授業内での制作作品 --- --- --- 50% ---
演習 --- --- --- --- --- --- --- ---
出席 --- --- --- --- --- --- 欠格条件 ---
その他 --- --- --- --- --- --- --- ---
教科書にかかわる情報
備考
参考書にかかわる情報
備考
メッセージ
キーワード
持続可能な開発目標(SDGs)

  • 質の高い教育をみんなに
  • 安全な水とトイレをみんなに
  • エネルギーをみんなに そしてクリーンに
  • つくる責任つかう責任
  • 気候変動に具体的な対策を
  • パートナーシップで目標を達成しよう
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。
(水・衛生)すべての人々の水と衛生の利用可能性と持続可能な管理を確保する。
(エネルギー)すべての人々の、安価かつ信頼できる持続可能な近代的エネルギーへのアクセスを確保する。
(持続可能な生産と消費)持続可能な生産消費形態を確保する。
(気候変動)気候変動及びその影響を軽減するための緊急対策を講じる。
(実施手段)持続可能な開発のための実施手段を強化し、グローバル・パートナーシップを活性化する。
関連科目
連絡先
Your supervisor
オフィスアワー
Anytime

ページの先頭へ