|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
Understand the ecology of plant communities and animal populations, physicochemical and physical properties of soil, and statistical analysis methods in the field
|
|
|
|
|
|
|
Students will be able to understand the actual state of events occurring in the field, understand the characteristics of the factors related to them, understand what role they play in the events, acuire the research skills necessary for field science, and enhance their grounding as field science researchers.
|
|
|
|
Understand the ecology of plant communities and animal populations, physicochemical and physical properties of soil, and statistical analysis methods in the field.
|
|
|
|
第1回
|
Discussion of research plans
|
Discussion of research plans(ARAKI)
|
第2回
|
discussion on the plant research
|
discuss and re-analyze results of own plant research, and refine the next research plans along with the discussion (ARAKI)
|
第3回
|
Assessment of Wild Deer Density (1)
|
Field research (HOSOI)
|
第4回
|
Assessment of Wild Deer Density (2)
|
Field research (HOSOI)
|
第5回
|
Nature in Akiyoshidai
|
Field work in Akiyoshidai (YANAGI)
|
第6回
|
Soil survey
|
Digging and observation of a soil profile and discussion (YANAGI)
|
第7回
|
Weathering processes and soil minerals
|
Understanding the origins of the minerals that make up the soil (TOHMA)
|
第8回
|
Soil formation factors and soil-forming processes
|
Understanding soil formation (TOHMA)
|
第9回
|
Alluvial soil and agriculture
|
Understand alluvial soil features and their relationship to agriculture (TOHMA)
|
第10回
|
Fundamentals of Electrical Engineering, Seminars and Practice
|
Reviewing the basics of electrical engineering (SUZUKI)
|
第11回
|
Various measurement technologies
|
Introducing Measurement Technology (SUZUKI)
|
第12回
|
How measuring instruments work and how to use them
|
Take up measuring instruments and understand their principles and mechanisms (SUZUKI)
|
第13回
|
Statistics (1)
|
t-test (TAKAHASHI)
|
第14回
|
Statistics (2)
|
ANOVA (TAKAHASHI)
|
第15回
|
Statistics (3)
|
Multiple comparisons (TAKAHASHI)
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: 5% B: 10% C: 80% D: 5%
|
|
Grades are evaluated based on exams (25%) and papers (75%).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(貧困)あらゆる場所のあらゆる形態の貧困を終わらせる。 |
(飢餓)飢餓を終わらせ、食料安全保障及び栄養改善を実現し、持続可能な農業を促進する。 |
(持続可能な生産と消費)持続可能な生産消費形態を確保する。 |
(気候変動)気候変動及びその影響を軽減するための緊急対策を講じる。 |
(陸上資源)陸域生態系の保護、回復、持続可能な利用の推進、持続可能な森林の経営、砂漠化への対処、ならびに土地の劣化の阻止・回復及び生物多様性の損失を阻止する。 |
|
|
|
|
tadashit@yamaguchi-u.ac.jp
|
|
|
|
Mon-Fri: 7:00-8:00 and 12:00-12:30
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|