|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
To research for plant breeding science and present the results
|
|
|
|
To learn how to find researchable subject, make plans, proceed research, interpret the results, discuss, write paper and present the research signature
|
|
|
|
知識・理解の観点
|
To survey research theme To explain materials and methods to solve the research theme
|
思考・判断の観点
|
To find what's new and the problems based on the results obtained from the research
|
関心・意欲の観点
|
To discuss the results with the others
|
態度の観点
|
To get initiatives for experiment and investigation
|
技能・表現の観点
|
To present the research and its signature
|
|
|
|
To make plans, proceed research, interpret the results, discuss, write paper and present the research signature
|
|
|
|
第1回
|
To make plan
|
To understand the explanation of the research background
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【中】(授業時間の15%〜50%)
|
-----
|
-----
|
|
第2回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第3回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第4回
|
Mid presentation
|
To summarize the research progress and do presentation
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【中】(授業時間の15%〜50%)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
|
第5回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第6回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第7回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第8回
|
Mid presentation
|
To summarize the research progress and do presentation
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【中】(授業時間の15%〜50%)
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
|
第9回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第10回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第11回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第12回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第13回
|
To write paper
|
To write paper using Microsoft Word software
|
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
【少】(授業時間の15%未満)
|
-----
|
-----
|
-----
|
|
第14回
|
Preparation for presentation
|
To make presentation slides using Microsoft Powerpoint software
|
|
-----
|
【中】(授業時間の15%〜50%)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
|
第15回
|
Oral presentation
|
To present the research signature
|
|
-----
|
【中】(授業時間の15%〜50%)
|
-----
|
【多】(授業時間の50%超)
|
-----
|
-----
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ①A〜Fのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】 【E:振り返り】、【F:宿題】 ②【多】、【中】、【少】は授業時間内におけるALが占める時間の割合を指しています。 【多】:授業時間の50%超、【中】:授業時間の15%〜50%、【少】:授業時間の15%未満。「振り返り」と「宿題」については該当する場合に【あり】と表示されます。
|
|
|
Planning, proceeding research, interpreting the results and presenting the research signature is comprehensively evaluated.
|
|
| 知識・理解 | 思考・判断 | 関心・意欲 | 態度 | 技能・表現 | その他 | 評価割合(%) | JABEE収集資料 |
定期試験(中間・期末試験)
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
評価に加えず
|
---
|
小テスト・授業内レポート
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
評価に加えず
|
---
|
宿題・授業外レポート
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
評価に加えず
|
---
|
授業態度・授業への参加度
|
◎
|
◎
|
---
|
---
|
---
|
---
|
30%
|
---
|
受講者の発表(プレゼン)・授業内での制作作品
|
◎
|
○
|
---
|
○
|
◎
|
---
|
30%
|
---
|
演習
|
◎
|
◎
|
◎
|
◎
|
◎
|
---
|
40%
|
---
|
出席
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
欠格条件
|
---
|
その他
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
---
|
評価に加えず
|
---
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(飢餓)飢餓を終わらせ、食料安全保障及び栄養改善を実現し、持続可能な農業を促進する。 |
(インフラ、産業化、イノベーション)強靱(レジリエント)なインフラ構築、包摂的かつ持続可能な産業化の促進及びイノベーションの推進を図る。 |
(持続可能な生産と消費)持続可能な生産消費形態を確保する。 |
(陸上資源)陸域生態系の保護、回復、持続可能な利用の推進、持続可能な森林の経営、砂漠化への対処、ならびに土地の劣化の阻止・回復及び生物多様性の損失を阻止する。 |
|
|
|
|
mega@yamaguchi-u.ac.jp Laboratory: 336, 3F, Agriculture faculty
|
|
|
|
Anytime (Prior appointment is necessary by e-mail)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|