|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
To research for plant breeding science and present the results
|
|
|
|
|
|
|
・To survey research theme ・To explain materials and methods to solve the research theme ・To find what's new and the problems based on the results obtained from the research ・To discuss the results with the others ・To get initiatives for experiment and investigation ・To present the research and its signature
|
|
|
|
To make plans, proceed research, interpret the results, discuss, write paper and present the research signature
|
|
|
|
第1回
|
To make plan
|
To understand the explanation of the research background
|
第2回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第3回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第4回
|
Mid presentation
|
To summarize the research progress and do presentation
|
第5回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第6回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第7回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第8回
|
Mid presentation
|
To summarize the research progress and do presentation
|
第9回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第10回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第11回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第12回
|
To proceed the research
|
To proceed the planned experiments
|
第13回
|
To write paper
|
To write paper using Microsoft Word software
|
第14回
|
Preparation for presentation
|
To make presentation slides using Microsoft Powerpoint software
|
第15回
|
Oral presentation
|
To present the research signature
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: --% B: 40% C: --% D: 60%
|
|
To make plans(10%), proceed research(30%), interpret the results, discuss(30%), write paper and present the research signature(30%)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(飢餓)飢餓を終わらせ、食料安全保障及び栄養改善を実現し、持続可能な農業を促進する。 |
(インフラ、産業化、イノベーション)強靱(レジリエント)なインフラ構築、包摂的かつ持続可能な産業化の促進及びイノベーションの推進を図る。 |
(持続可能な生産と消費)持続可能な生産消費形態を確保する。 |
(陸上資源)陸域生態系の保護、回復、持続可能な利用の推進、持続可能な森林の経営、砂漠化への対処、ならびに土地の劣化の阻止・回復及び生物多様性の損失を阻止する。 |
|
|
|
|
mega@yamaguchi-u.ac.jp Laboratory: 336, 3F, Agriculture faculty
|
|
|
|
Anytime (Prior appointment is necessary by e-mail)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|