|
|
|
|
メディア授業とは,メディアを利用して遠隔方式により実施する授業の授業時数が,総授業時数の半数を超える授業をいいます。 メディア授業により取得した単位は,卒業要件として修得すべき単位のうち60単位を超えないものとされています。
|
|
|
|
The focus of this class is recent tourism policy; however, other research topics such as immigration, foreign workers, and multicultural education are also welcome. For comparative literature studies, multiple (at least two) language abilities which may include Japanese and/or English is recommended. Using literary research and statistical data, students will practice academic writing in Japanese and/ or English.
この授業では主に近年の観光政策について扱うが、移民や外国人労働者、多文化教育などの研究分野も可能である。文献の比較研究を行うために、日本語と/または英語を含む複数(最低2つ)の言語能力を持っていることが望ましい。文献調査と統計データを用い、履修者は日本語と/または英語でアカデミック・ライティングを身につける。
|
|
|
|
|
|
|
To cultivate “independent research skills,” especially to acquire the skills and abilities necessary to write conference reports and peer-reviewed papers.
|
|
|
|
As mentioned above, literature reviews and writing practice are essential. These minimum requirements are also essential to submit reports or short papers to University Journals. To write a dissertation, some of the students who utilize their own raw data need to perform field work involving questionnaires, interviews and/or participant observations in addition to the basic academic practices mentioned above. As participant observation requires more time to gain sufficient results, this class uses data collected from paper based questionnaire research and structured interviews. If students need participant observation and semi-structured interviews, individual practice to be conducted during vacations will be prepared on an individual basis. These advanced research methods will be useful when submitting academic papers to peer-reviewed Journals. This schedule is up to COVID-19.
上記のように、文献研究と執筆の訓練は必須である。これら最低限求められているものは大学紀要等のレポートや短い論文を書くために必要である。さらに上記の基礎的な学術訓練に加え、学位論文を書くためには、アンケート、インタビュー、参与観察などを通して自分自身がフィールドワークで生データを集める場合もある。参与観察は結果が出るまで時間がかかるので、この授業では紙媒体のアンケートと構造化インタビューによるデータ収集を行う。もし参与観察や半構造化インタビューが必要ならば、長期休暇中に個別に対応する。これらの応用編の研究方法は、専門的な査読誌へ投稿する際に役立つ。なお、新型コロナウイルスの状況によってはスケジュール変更もあり得る。
|
|
|
第2回
|
Theme setting and literature collection 1
|
テーマ設定と文献収集1
|
第3回
|
Theme setting and literature collection 2
|
テーマ設定と文献収集2
|
第4回
|
Theme setting and literature collection 3
|
テーマ設定と文献収集3
|
第5回
|
Summarize academic papers 1
|
学術論文の要約1
|
第6回
|
Summarize academic papers 2
|
学術論文の要約2
|
第7回
|
Summarize academic papers 3
|
学術論文の要約3
|
第8回
|
Summarize academic papers 4
|
学術論文の要約4
|
第9回
|
Practice for questionnaire research and/or structured interview 1
|
アンケートと/または構造化インタビュー1
|
第10回
|
Practice for questionnaire research and/or structured interview 2
|
アンケートと/または構造化インタビュー2
|
第11回
|
Practice for questionnaire research and/or structured interview 3
|
アンケートと/または構造化インタビュー3
|
第12回
|
Practice for questionnaire research and/or structured interview 4
|
アンケートと/または構造化インタビュー4
|
第13回
|
Basic writing practice for University Journals 1
|
学内紀要のための基礎的な執筆1
|
第14回
|
Basic writing practice for University Journals 2
|
学内紀要のための基礎的な執筆2
|
第15回
|
Basic writing practice for University Journals 3
|
学内紀要のための基礎的な執筆3
|
|
※AL(アクティブ・ラーニング)欄に関する注 ・授業全体で、AL(アクティブ・ラーニング)が占める時間の割合を、それぞれの項目ごとに示しています。 ・A〜Dのアルファベットは、以下の学修形態を指しています。 【A:グループワーク】、【B:ディスカッション・ディベート】、【C:フィールドワーク(実験・実習、演習を含む)】、【D:プレゼンテーション】
|
|
|
|
A: --% B: --% C: 10% D: 50%
|
|
Presentation 50%, Report 50%
|
|
|
|
|
|
|
Assignments are in English or Japanese. 課題は日本語または英語。
|
|
|
|
Research Projects, Presentations, Academic Writing 研究計画、プレゼン、学術執筆
|
|
|
|
(教育)すべての人に包摂的かつ公正な質の高い教育を確保し、生涯学習の機会を促進する。 |
(経済成長と雇用)包摂的かつ持続可能な経済成長及びすべての人々の完全かつ生産的な雇用と働きがいのある人間らしい雇用(ディーセント・ワーク)を促進する。 |
(持続可能な生産と消費)持続可能な生産消費形態を確保する。 |
|
|
Tourism Policy、国際観光政策、エスニシティ論特別講義
|
|
|
|
In principle, those with experience in writing master's thesis
|
|
|
|
masamizu[at]yamaguchi-u.ac.jp
|
|
|
|
Period 3 and 4 on Tuesday (as of February 14, 2025). Please Check by email. メールで事前連絡
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|